سبک زندگی لوکس

مقدمه

سبک زندگی لوکس در زمانه ما بسیار متحول شده است اما اشتراکات زیادی با زندگی شاهانه گذشتگان دارد. یکی از عناصر جدایی‌ناپذیر زندگی لوکس را باید خاویار بدانیم. این‌که این محصول ارزشمند با چه فرآیندی تولید می‌شود، موضوع بحثمان نیست؛ اما پیوند خاویار با سبک زندگی لوکس از زمان پادشاهان قدیم تا به امروز حفظ شده است. بخشی از مفهوم لوکس بودن را باید در جهان‌بینی افراد جستجو کنیم. بنابراین، شاید پول را نتوانیم شرط لازم و کافی برای داشتن زندگی شاهانه بدانیم. در ادامه این مطلب می‌خواهیم از زندگی لوکس بگوییم و نقش خاویار در شکل‌گیری ذهنیت آن. شاید مطالعه کردن سیر تحول تاریخی چنین نقشی بتواند ابعاد تعریف فعلی سبک زندگی شاهانه را روشن‌تر کند. لذا در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا:

  • سبک زندگی لوکس و شاهانه را معنا کنیم
  • مفهوم و تجربه لوکس بودن را از گذشته تا به امروز بررسی کنیم
  • نگاه به خاویار را در سبک زندگی لوکس تفسیر کنیم و
  • از عناصر عینی و ذهنی بگوییم که ما را در جامعه امروز به سبک زندگی لوکس نزدیک می‌کنند.

 سبک زندگی لوکس به چه نوع زیستنی اطلاق می‌شود؟

اولین چیزی که با شنیدن عبارت «زندگی لوکس» در ذهن بسیاری از افراد جامعه نقش می‌بندد، پول یا ثروت است؛ اما شاید اگر بتوانیم سبک زندگی لوکس را معنی کنیم، متوجه خواهیم شد که این نوع زندگی غیر از پول و ثروت به عادت‌ها، هنجارها و نوع نگاهی مربوط است که افراد به زندگی و لوازمش دارند. بنابراین، زندگی شاهانه با تحقق مجموعه شرایطی در کنار داشتن پول و دارایی برقرار می‌شود. با چنین توصیفی، سبک زندگی لوکس را این‌گونه می‌توانیم تعریف کنیم:

«سبک زندگی لوکس حالتی ذهنی است که با تلفیق کردن احساس آرامش و لذت با زمان و پول عینیت می‌یابد. این ترکیب، چیزی است که به حد کافی خوشحالتان می‌کند تا به جای این‌که همواره به دنبال چیزهای بیشتری باشید، از آن‌چه دارید، لذت ببرید».

مهم‌ترین شاخصه‌های سبک زندگی لوکس کدامند؟

برخی خصوصیات زندگی لوکس و شاهانه از گذشته تا به امروز چندان تغییری نکرده‌اند. خاویار را باید یکی از عناصر ذائقه‌ای این سبک زندگی بدانیم که حاکی از خاص‌پسندی طبقه لوکس‌نشین جامعه از گذشته تا به امروز بوده است. در ادامه به مهم‌ترین ویژگی‌هایی اشاره می‌کنیم که به‌نوعی شناسنامه داشتن زندگی شاهانه هستند.

  • آسایش داشتن: مصون بودن از عوامل تنش‌آفرین جسمی و روانی یکی از اصلی‌ترین اجزای سبک زندگی لوکس است. آسایش را می‌توانیم هم به معنی داشتن امنیت معنی کنیم و هم اطمینان خاطر درباره شرایط زندگی و آینده. به اعتبار نتایج پژوهش‌ها، برقراری آسایش روانی و جسمی زمینه را برای پرداختن به طبقه نیازهای متعالی‌تری نظیر احترام به خود و دیگران و عزت نفس فراهم می‌کند. البته بخش مهمی از آسایش به شرایط جغرافیایی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جامعه مربوط است. از نقش طبقه اجتماعی و شرایط خانوادگی نیز نباید غافل شویم.
  • شاد بودن: عمده افرادی که به سبک زندگی لوکس معروفند، افرادی شاد و وقت‌شناس هستند. چنین افرادی معمولاً در تمامی شئون زندگی‌شان سرزنده‌اند و قدر داشته‌ها را بیشتر می‌شناسند. شاید شاهانه بودن خاویار بی‌مناسبت با چنین نگاهی نباشد؛ چرا که چنین افرادی سبک غذایی سالم، ارزشمند و لوکس را نیز بخشی از فرآیند شاد بودن می‌دانند.
  • امکانات لوکس: سبک زندگی لوکس بدون امکاناتی که شرایط آن را تأمین کنند، ممکن نیست. امکانات لوکس را باید از دو جنبه فیزیکی و ذهنی بررسی کنیم. امکانات فیزیکی به مسکن، تفریح، پوشاک، تجهیزات زندگی و خوراک مربوط است؛ در حالی‌که امکانات لوکس ذهنی ویژگی‌هایی نظیر پیشینه خانوادگی، سواد داشتن و به‌کارگیری امکانات فیزیکی، فرهنگ شاهانه داشتن و موقعیت‌شناسی را تداعی می‌کند.
  • عادت‌های لوکس: حتماً درباره فکر فقیر و غنی شنیده‌اید. یکی از شاخصه‌های سبک زندگی لوکس داشتن عادت‌هایی است که با این سبک زندگی همگون هستند. عادت‌های مربوط به نوع و سبک پوشش، غذا، نوع منزل و خودرو، چیدمان تجهیزات و تعامل با افراد جامعه، همگی می‌توانند سبک زندگی شاهانه را نمایندگی کنند. بارزترین مثال برای عادت غذایی این سبک زندگی، خاویار است که از زمان‌های دور معیاری برای زندگی لوکس بوده است.

لوکس بودن از گذشته تا به امروز

سبک زندگی لوکس از زمان‌های گذشته تا به امروز اصول مشخصی داشته است. در ادامه مطلب آن را در دوران گذشته و معاصر مرور می‌کنیم.

  • در زمان تزارهای روسیه به‌ویژه در دوره رومانوف تقریباً شامی نبوده است که در آن خاویار سِرو نشود. در دوران مختلف پادشاهی مناطق اروپایی و آسیایی و از جمله ایران و زندگی شاهانه افراد بانفوذ، از خاویار به‌عنوان خوردنی اعیانی یاد می‌شد که دور از دسترس عموم مردم بود. این محصول کمیاب، تکمیل‌کننده شکوه و عظمت درباری شاهان بود و به آن‌ها افتخار و غرور می‌بخشید.
  • سبک زندگی لوکس در دوران معاصر و با ظهور امکانات پیشرفته، متحوّل شده است. شاید در عصر حاضر جنبه روانی و الهام‌بخشی این نوع زندگی بر داشتن امکاناتی نظیر دربار پادشاهی پیشی گرفته است. شاید به این علت است که افراد سرشناسی نظیر مرلین مونرو یا الیزابت تیلور، خاویار را تداعی‌بخش لوکس بودن می‌دانستند و استفاده می‌کردند. این محصول شاهانه در آخرین گزارش نشریه فوربس درباره شاخص زندگی بسیار خوب، امتیازی بسیار زیاد به دست آورده است.
  • با ظهور دیدگاه‌های جدیدی درباره سبک زندگی لوکس در عصر حاضر، عادت‌های لوکس و ذهنیت شاهانه داشتن به بهره‌برداری از تمامی امکانات زندگی تعمیم یافته است. از انتخاب کردن مقصد سفر گرفته تا داشتن آخرین گوشی تلفن همراه اپل و تجربه کردن عصرانه‌ای رومانتیک با نوشیدنی مورد علاقه. شاید به همین خاطر باشد که محل عمده عرضه کردن نماد زندگی لوکس یعنی خاویار، بهترین رستوران‌ها، هتل‌ها، کشتی‌های تفریحی و خطوط هوایی درجه یک است.

خاویار در طی تاریخ چه جایگاهی در زندگی لوکس داشته است؟

زندگی اشرافی شاهان و افراد بانفوذ را که در تاریخ کشورمان مرور می‌کنیم، به این نتیجه می‌رسیم که کمیاب بودن لوازم زندگی و خوراکی‌ها در اعصار مختلف نمادی برای زندگی لوکس پادشاهان بوده است. افراد عادی بسیاری از تجربه‌های زندگی شاهان و وابستگان را نمی‌توانستند یا اجازه نداشتند که تجربه کنند. همان‌گونه که بهترین هنرمندان اعم از کاشی‌کار، شیشه‌گر، بنا، معمار و گچ‌کار برای خلق کردن آثاری ماندگار در قصر پادشاهان به کار گرفته می‌شدند، در زمینه خوراک نیز این اصل حاکم بوده است. در زندگی شاهانه آن‌ها خاص‌ترین غذاها از تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه و به دست حرفه‌ای‌ترین سرآشپزهای کشور تهیه می‌شد. یکی از این مواد بسیار گرانبها خاویار بود. خاویار نماد زندگی لوکس و شاهانه به حساب می‌آمد. اما جایگاه این محصول کمیاب را در این سبک زندگی باید در موارد زیر جستجو کنیم.

  • خاویار محصولی است که طی فرآیندی خاص و به‌وسیله ماهیان خاویاری تولید می‌شود. کمیابی و خواص بسیار این ماده ارزشمند همواره آن را به محصولی بر سر سفره شاهان یا در مراسم و بزم‌های شاهانه تبدیل کرده است. مردم عادی مجاز به استفاده از این محصول نبودند و خاویار به نوعی گوهری پادشاهی بود که در سایه الطاف ملوکانه شاید افرادی بخت بهره‌مندی از آن را پیدا می‌کردند.
  • بافت و طعم خاص خاویار باعث جلوه‌گری آن در زندگی لوکس شاهانه بود. طعم خاص خاویار از کره و آجیل، برای میهمانان و به‌ویژه خارجی‌ها بسیار خاص و دلپسند بود؛ طوری‌که از آن به سوغات شاهانه ایران تعبیر می‌کردند. این محصول با چشم‌نوازی و بافتی ویژه فقط شایسته زندگی لوکس بود؛ لذا در هر مراسمی خوش می‌درخشید و تجربه‌اش نقل محافل می‌شد.
  • یکی از ویژگی‌های زندگی لوکس از گذشته تا حال خاص‌گزینی بوده است. اساساً اگر چیزی به‌وفور در اختیار همه افراد جامعه باشد، دیگر نمی‌تواند عنوان لوکس بودن را به یدک بکشد. در زندگی شاهانه حاکمان کشورمان و سایر مناطق نیز به این اصل توجه می‌شد. یکی از مهم‌ترین لوازم چنین تفکری را خاویار به خوبی فراهم می‌کرد. این محصول سخت به دست می‌آمد، چشم‌نواز بود و کنجکاوی تمامی خواص و عوام را برمی‌انگیخت.
  • نحوه سرو خاویار نیز فوت و فن خودش را دارد. نوع مزه کردنش بر روی زبان حتی ظرف و قاشق پذیرایی آن نیز خاص هستند. این ویژگی در کنار شکوه زندگی شاهانه به خاویار جایگاهی ویژه می‌دهد. سرو آن فقط از عهده افراد حرفه‌ای برمی‌آمد و دانه‌های خاویار را بیش از پیش در چشم حاضرین خاص و دست‌نیافتنی می‌کرد. خاویار با تمامی امکانات و فضای ظاهری و روانی زندگی لوکس همخوانی داشت. همین علت باعث شده است تا پس از گذشت دوره‌های تاریخی، امروز نیز معیاری برای لوکس زیستن باشد.

لوکس بودن در زندگی امروز چه معنایی دارد؟

اگر چه در دنیای امروز شاید خبری از زندگی در دربارهای باشکوه پادشاهان همانند گذشته نباشد اما همچنان زندگی لوکس اصالتش را حفظ کرده است. همچنان می‌توانیم سراغ افرادی را در جامعه بگیریم که زندگی شاهانه دارند. اما چنانچه کمی در ویژگی‌های این سبک زندگی دقیق شویم، به برخی اجزا یا اصول ثابتی می‌رسیم که باعث شده‌اند تا از تعبیر «شاهانه» برای آن استفاده کنیم. مهم‌ترین ویژگی‌های شناسایی شده را می‌توانیم موارد کلی زیر بدانیم.

  • رفتارهای شاهانه: رعایت دقیق ساعت صرف قهوه، رزرو کردن اتاقی در هتلی معروف، پرداختن به ورزش‌ها و سرگرمی‌های گران‌قیمت، خریدن آخرین مدل ساعت، گوشی، خودرو یا لوازمی که دوست داریم، همگی از رفتارهای لوکس به شمار می‌روند. مجموع این عادت‌ها سبک زندگی لوکس را می‌سازند. آن‌ها در عمق شخصیت و روان فرد نفوذ می‌کنند و بخشی از وجودش می‌شوند. داشتن زندگی شاهانه یعنی عادی شدن رفتارهایی در زندگی فرد که داشتنش برای دیگران دشوار است یا اصولاً بسیاری افراد درکی از آن ندارند.
  • پول: پول را باید مقدمه لوکس زندگی کردن بدانیم. چیزی که عموم مردم را از خریدن محصولی نظیر خاویار باز می‌دارد، قدرت خرید است. در زندگی شاهانه، تأمین لوازم زندگی از سطح ضروریات آحاد جامعه عبور کرده و به تأمین کردن چیزهایی رسیده که تقریباً رؤیای دیگران است. ویژگی پولدار بودن را می‌توانیم با تقریباً همه ویژگی‌های زندگی لوکس مرتبط بدانیم. حتی خود پول می‌تواند خیلی بیشتر از افراد عادی جامعه درآمدزایی کند.
  • کشف کرانه‌های جدید: یکی از ویژگی‌های زندگی لوکس این مسئله است که افراد با چنین سبک زیستنی از تأمین نیازهایی نظیر خانه یا خودروی لوکس گذشته‌اند و در پی گزینه‌های جذاب‌تری هستند. این جستجو برای خوراکی‌ها نیز صادق است. خاویار را باید یکی از این محصولات به حساب آوریم. دنبال کردن تجربه‌های جدید و فراتر از افق‌های زندگی افراد عادی جامعه از ویژگی‌های سبک زندگی لوکس است.
  • ذهنیت کمال‌گرا و جستجوگر: مدار آرزوهای افراد دارای سبک زندگی لوکس حد و مرزی نمی‌شناسد. آن‌ها راحت‌تر واژه «خواستن» را صرف می‌کنند. اشتیاق به آنچه که می‌تواند وضعیت زندگی فعلی را غنی‌تر کند، همواره با آن‌ها است. این ویژگی از گذشته برقرار بوده است که افراد دارای زندگی شاهانه در پی جستجوی تجربه‌ها، امکانات، درآمدها و شرایط بهتر از زمان حال هستند. کمال‌گرایی پایه تفکر و تصمیم‌گیری چنین افرادی است.
  • ارتباطات لوکس: یکی از معیارهای پی بردن به شخصیت افراد، بررسی چند و چون روابطشان با افراد جامعه است. در فهرست مخاطبان افراد دارای زندگی لوکس معمولاً می‌توانید نام افراد معروفی را از قشر بازیگر، سیاست‌مدار، کارخانه‌دار و حتی ورزشکار ببینید. زنجیره روابط، افراد را در این سبک زندگی تثبیت می‌کند و به آن‌ها قدرت چانه‌زنی در موقعیت‌های مختلف را می‌دهد. این روابط باعث عمق‌بخشی به اعتبار این افراد می‌شوند و وجهه‌ای الهام‌بخش به زندگی شاهانه‌شان با حضور افراد مشهور می‌دهند.
  • شخصیت: انتظار عموم مردم از افرادی که زندگی لوکس دارند این است که باشخصیت باشند. اما چه تعبیری در پس این صفت است؟ «باشخصیت بودن» یعنی توانایی تنظیم کردن ارتباطات، احساسات، پوشش و حتی خوراک با شرایط مختلف. افرادِ باشخصیت عمدتاً افرادی قابل احترام شناخته می‌شوند که نسبت به دیگران بی‌تفاوت نیستند. این افراد قدرت کنترل خشم و انتقادپذیری زیادی دارند و سنجیده رفتار می‌کنند. نوع تعامل این افراد با دیگران در موقعیت‌های مختلف می‌تواند تأثیر سبک زندگی‌شان بر دیگران را بیشتر کند.

مفاهیم ذهنی زندگی لوکس در دوران معاصر چگونه تغییر کرده‌اند؟

زندگی لوکس با ظهور عصر دیجیتال عینیت و ذهنیت متفاوتی یافته است. البته منظورمان از عصر دیجیتال علاوه بر تجهیزاتی نظیر کامپیوتر و تلفن همراه، به روش‌های فناورانه تولید محصولات و ارائه خدمات نیز مربوط است. این پیشرفت‌های فناورانه حتی به فرآیندهای تولید محصولات لوکسی نظیر خاویار نیز راه یافته‌اند؛ طوری‌که امروزه بهترین نوع خاویار پرورشی به کمک یافته‌های علمی، در کشور تولید و عرضه می‌شود. این تحولات عینی باعث شده‌اند تا ذهنیت مربوط به زندگی لوکس نیز در دوران معاصر متحول شود. برخی نشانه‌های این نوع زیستن تقریباً در عصر حاضر منسوخ شده‌اند؛ مثل سفر کردن به قصری دیگر در فصول گرم یا سرد یا شکار کردن. ذهنیت زندگی شاهانه با پیشرفت‌های عصر حاضر عمدتاً در مفاهیم زیر معنی یافته است.

  • احساس راحتی: امروزه دیجیتالی شدن راحتی زندگی را کم‌رنگ‌تر کرده است؛ بنابراین، بسیاری بر این عقیده‌اند که باید احساس راحتی را از نشانه‌های لوکس زیستن به حساب آوریم. البته راحتی روانی در کنار راحتی جسمی باید در نظر گرفته شود. این ویژگی باعث می‌شود تا حتی افراد دارای امکانات لوکس زندگی نیز در پاره‌ای موارد، صاحب زندگی لوکس نباشند؛ چرا که تنش‌های روانی و انواع آلودگی‌هایی که ذهن را فرسوده می‌کنند، می‌توانند مجال بهره‌مندی از امکانات لوکس را از آن‌ها بگیرند.
  • زندگی کردن توأم با وجدانی اجتماعی: داشتن حس مسئولیت اجتماعی را شاید بتوانیم جزء مفهوم آرامش روانی محسوب کنیم اما گستردگی و اهمیت این مفهوم، بررسی کردن جداگانه آن را توجیه می‌کند. در گذشته زندگی لوکس غالباً در امکاناتی شاهانه جلوه می‌کرد. اما در عصر حاضر دست‌کم بخشی از افراد عمدتاً فرهیخته جامعه بر این باورند که این سبک زندگی بدون حمایت کردن از اکوسیستم زیستی افراد کل جامعه و تقویت توسعه پایدار، مفهومی توخالی خواهد بود. لذا با توجه به این‌که افراد دارا بهتر می‌توانند به تمهیدات توسعه پایدار کمک کنند، زندگی لوکس برای این افراد با تحقق این مهم به ثمر می‌رسد. وجدان اجتماعی سهیم شدن آسایش و اطمینان با حتی کم‌برخوردارترین افراد جامعه است.
  • کیفیت در برابر کمیّت: در نگاه نسل جدید، زندگی شاهانه در گرو توجه کردن به کیفیت است؛ کیفیت زندگی به مفهوم عام. این نوع دیدگاه درباره زندگی لوکس بر این اصل استوار است که باید اصالت بر کیفیت داشته‌های زندگی باشد تا کمیّت. بر این اساس، داشتن روابط خوب، خوردن غذای سالم، پوشیدن پوشاک باکیفیت و شنیدن موسیقی مناسب از مصادیق زندگی لوکس هستند. این تعریف می‌تواند همه انگاره‌هایمان درباره زندگی لوکس را تغییر دهد.
  • اعتماد به نفس: داشتن زندگی لوکس از پادشاه خود بودن شروع می‌شود. افرادی که به خودشان احترام می‌گذارند، زندگی لوکسی دارند. این نوع زیستن لوکس را باید در مفهوم امروزی‌اش بررسی کنید؛ یعنی اعتماد به نفس در فراز و فرود زندگی. اگر خودتان را دوست بدارید، حتماً چیزهای باارزشی انتخاب می‌کنید و از چنین انتخابی لذت می‌برید. خاویار می‌تواند یکی از این انتخاب‌ها باشد؛ چرا که معنای امروزی زندگی لوکس را با زندگی شاهانه گذشته پیوند می‌زند.
  • سواد دیجیتال: امروزه یکی از معیارهای ذهنی لوکس بودن داشتن مهارت کار با تجهیزاتی نظیر کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت و گوشی تلفن همراه هوشمند است. شبکه‌های اجتماعی در عصر حاضر باعث شده‌اند که بتوانید مصادیق زندگی لوکستان را در معرض دید و قضاوت دیگران قرار دهید. این توانایی را باید در کنار مزایای فراوانی در نظر بگیرید که تعامل با فضای مجازی و افراد، گروه‌ها و انجمن‌ها می‌تواند بر سبک زندگی‌تان بگذارد.  ‏

چگونه می‌توانیم با آنچه داریم لوکس زندگی کنیم؟

ممکن است این سؤال را مبهم بدانید اما با مفاهیم امروزی زندگی لوکس، می‌توانید تاحدی آن را تجربه کنید. لذا پیشنهادهای زیر را برای داشتن این سبک زندگی توصیه می‌کنیم.

  • همواره کیفیت را در نظر داشته باشید: چنانچه کالاهای باکیفیتی بخرید، دوام بیشتری خواهند داشت و ظاهرشان در طی زمان حفظ می‌شود.
  • خانه را باشکوه کنید: زندگی لوکس الزاماً به معنی گران زندگی کردن نیست. خانه باید راحت و آرام باشد؛ مثلاً برای این‌که اتاق نشیمن را خاص جلوه بدهید، می‌توانید چیزهای لوکس مثل مبلمان باکیفیت، گل‌های تازه، نور ملایم یا دکوراسیون استوایی را به آن اضافه کنید. شمع‌های معطر، زنگ‌های بادی و عناصر بصری ملایم می‌توانند از اقلام لوکس به شمار بروند.
  • سبک زندگی سالمی داشته باشید: به حد کافی ورزش کنید و رژیم غذایی متعادل و سالمی داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا بهترین ظاهر و احساس را برای خودتان تدارک ببینید. اگر احساس ناراحتی می‌کنید، به سراغ پاکسازی ذهن بروید یا از برنامه مدیتیشن استفاده کنید. عادت‌های بدی مثل دیر خوابیدن را نیز کنار بگذارید.
  • سفر کنید: سفر یکی از بهترین راه‌ها برای آموختن درباره فرهنگ‌های جدید و دور شدن از مشغله‌های روزمره است. سفرهای لوکس صرفاً با جت‌های خصوصی و قایق‌های بزرگ تفریحی انجام نمی‌شوند. یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از سبک زندگی لوکس، سفر در زمان‌های کم‌ترافیک است.
  • از اوقات فراغتتان نهایت استفاده را ببرید: اگر می‌توانید، به سرگرمی‌های لوکس بپردازید. برخی از این سرگرمی‌ها عبارتند از: گذراندن آخر هفته‌ها به اسکی یا گلف در استراحتگاه‌های مجلل، شرکت در کلاس‌های آشپزی در یک هتل پنج ستاره یا حتی استخدام کردن مربی شخصی برای کمک به تناسب اندام. برنامه‌ای روزانه برای کار و اوقات فراغتتان داشته باشید. این کار کمک می‌کند تا احساس سازماندهی و کارآمدی بیشتری داشته باشید. وقتتان را تا حد امکان با عزیزانتان بگذرانید. وقت‌گذرانی با خانواده و دوستان یکی از بهترین راه‌های لذت بردن از زندگی است.
  • شیک‌پوش باشید: شیک پوشیدن یکی از لوازم زندگی لوکس است؛ اما به معنی پوشیدن لباس و کفش گران نیست. بر روی خرید اقلامی باکیفیت تمرکز کنید.
  • از درمان‌های آبگرم لوکس لذت ببرید: یکی از راه‌های عالی برای لوکس بودن بدون صرف هزینه زیاد، رزرو خدمات اسپا است. بسیاری از اسپاهای محلی پیشنهادهای مناسبی برای مواردی نظیر ماساژ دارند.
  • به موسیقی درجه یک گوش دهید: موسیقی یکی از اسباب زندگی لوکس است که می‌تواند حال و هوایی عالی را برای هر مناسبتی فراهم کند. موسیقی در هنگام استراحت کردن یا برگزاری میهمانی، لحظه‌هایتان را توأم با آرامش و اطمینان می‌کند. می‌توانید موسیقی کلاسیک موتزارت، آهنگ جاز روان یا آهنگ‌های ایبیزا را پخش کنید.
  • از تجربیات لوکس لذت ببرید: به جای خریدن چیزهای جدید، می‌توانید تجربیاتی را امتحان کنید؛ مثل رفتن به مسافرت، خرید بلیت کنسرت و شام خوردن در بیرون یا پذیرایی با خاویار.

نتیجه‌گیری

برخی محصولات در طی تاریخ تا به امروز پای ثابت زندگی شاهانه بوده‌اند. خاویار یکی از این محصولات ارزشمند است که اگر قدمتش را بررسی کنید، آوازه‌اش را می‌توانید در مراسم و ضیافت‌های باشکوه شاهانه بیابید. اما به نظر می‌رسد که زندگی لوکس بیش از تجربه کردن چیزهای کمیاب یا لوکس، هنر لذت بردن از داشته‌ها باشد. در مفاهیم امروزی زندگی لوکس، آرامش جسمی و روانی را هم‌سنگ زندگی شاهانه می‌دانند. بنابراین، ثروت و دارایی لوکس را باید با تحقق شرایط روانی لذت بردن از زندگی همراه کنیم. نسل امروز زندگی لوکس را در لذت‌هایی می‌جوید که احساسشان را نسبت به زندگی بهتر می‌کنند. در این میان، خاویار همواره تکمیل‌کننده تجربه‌های شاهانه زندگی بوده و هست.